MELLANMÅL

Vaknade tidigt imorse så passade på att prova göra några mellanmålsmuffins. Tyvärr blev de liiite torra, hade de inne några minuter för länge, annars helt ok.
 
 
Hällde i lite av det jag hade hemma, men är slarvig på att måtta när jag provar nya saker så skriver på ett ungefär ;)

Recept på mellanmålsmuffins:
Grundrecept:
3 ägg (jag hade två bamsestora från äggkungen)
1½-2 dl valfritt mjöl (jag hade havremjöl)
1 msk kokosmjöl
1 tsk bakpulver
Ev. Lite fil eller yoghurt eller liknande så det inte blir för torrt
Jag smaksatte mina med:
2 msk rödbetsmos (för att få lite... matigare?)
1 tsk lucuma (för lite sötma)
2 tsk kakao
En liten skvätt honung
Toppade med kokos som blev över när jag gjorde kokosmjölk
 
I min superugn var 20 minuter i 175 grader aningens för länge, ska nog prova med en kvart nästa gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0