oh-god-tell-me-why

VARFÖR!? Pensionärer alltså. Jag har idag under tiden jag arbetade (mycket hårt) gjort en lista på typiska pensionärssaker:

1. Servetten-i-glaset
Pensionärer som är ute och äter alternativt fikar har en förmåga att pilla ner sina använda servetter i antingen kaffekoppen eller vattenglaset. Vad i hela helvete tänkte de nu? De borde ju förstå att någon (i detta fall JAG) ska diska koppen/glaset och därför måste pilla ut servetten igen. Väldigt irriterande och äckligt...
2. Femhunkor
Pensionärer och deras kontanter alltså... För det första hör man ju alltid om pantade gamlingar som släpper in folk som i sin tur släpper in någon som snor deras kontanter de alltid har i ett kuvert i en byrålåda. Kortbetalning? Men till poängen. Varför envisas de alltid med att ta ut femhunkor? Sen springer de runt på varenda affär/kiosk/café/whatever och vill växla dem. Ibland ser jag till och med att de har säg en femtilapp i plånkan när de ska betala lunchen (42 riksdaler) men likförbannat kommer den där femhunkan fram. "Har du växel?" HAR DU NÅT FEL!?
3. Småslantar
Alltså varför envisas med att ge mig typ femkronor och annat krafs för att jag "är så trevlig/gör ett bra jobb". För det första är det som sagt mitt jobb, för det andra får jag inte ta emot pengarna och jag kan inte heller lägga ner dem i kassan. Gullig tanke men vill jag köpa mig några karameller gör jag det för min lön (jag är 19 inte 9...)
4. Misstro folk under 40
VARENDA gång jag står i kassan kontrollräknar tanterna växeln. VARENDA GÅNG! Och ibland försöker de få till det så att de fått för lite, även fast så inte är fallet. När mina äldre kollegor står i kassan är det inget snack om saken. Är jag kriminell för att jag råkar vara född på 90-talet?

Listan kan göras lång, men jag blir arg bara av att skriva det här så jag slutar nu.

Kommentarer
Postat av: Grandma

Ibland är vi pensionärer bara för mycket, men vi har ju inte fått allt serverat på silverfat, det kan nog förklara en hel del. Vi har inte fått fickpengar, inte fått lördagsgodis, hemstickade raggsockor i julklapp, osv. Vi har alltid fått arbetat för alla förmåner, men det vet ni ungdomarna kanske inte. Förklarar kanske en del av hur pensionärerna agerar. Vi älskar Er alla ungdomar i alla fall.

2009-12-03 @ 22:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0