jag var feg

"Jag är kär i dig". Orden skrämde mig till döds. Vad är kärlek när man är 13 år? För mig var det livsfarligt, kärlek finns inte det är bara något som drar ner dig i fördärvet. Slutar alltid med skilsmässa, tårar eller bråk. Åjo, det har jag sett på TV och i verkliga livet. Tydligen var vi ihop, det hade alla andra bestämt efter att han förklarat hur han kände. Jag hade ingenting att säga till om.

Vad gör man när någon är kär i en? När man inte är kär i honom. Jag vet vad jag gjorde, 13 år och livrädd.
Svarade inte när han ringde eller på hans sms.
Blockade på msn.
Gick omvägar för att slippa se honom på stan eller på väg hem från skolan.
Umgicks inte med de gemensamma vännerna.

En månad senare träffas vi på en fest. Jag känner paniken inom mig och på något sätt får jag också dåligt samvete. Han fångar min blick går fram till mig och säger:
Det är slut va?
Lilla vän, det hade aldrig ens börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0