material girl

Tittar på en gammal repris av lyxfällan nu. Martin och Linda shoppar kläder och inredningsprylar helt utan hämningar. Hon har eget företag men använder samma ekonomi privat, företagskortet är med när hon är ute och shoppar. Nu planerar de bröllop där de hyrt nån jävla ö och ska flyga in 100 gäster (?!) och har fått en skattesmäll på 180 000. De har två lyxbilar och två fräsiga motorcyklar. Vet du vad dem säger?
Ni kan ju inte sälja motorcyklarna! Jag kommer gråta hela livet över det här.

Hallå? Jag förstår att man kan vara fäst vid materiella saker, jag har ju tillexempel ältat att jag fått gjort mig av med min gamla bil (det handlar visserligen mer om att det var min första bil och så vidare). Men de här människorna viger sitt liv åt det materiella. De förstår inte att det finns andra saker i livet som kan vara roliga. Och den där kärleken du har till materiella saker, år den i kras lovar jag att du kommer över den snabbt. Du kommer inte minnas motorcykeln som sådan, utan allt det roliga du hade med den och personen du delade det med.


Iåförsig ska de sälja hans Trans Am -81, då hade jag nog fan också gråtit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0