dag 11, mina syskon.

Jag har en bror. Världens bästa bror som jag alltid har roligt med. Han är yngre än mig men har varit två decimeter längre sen tidiga tonåren. Vi har aldrig varit syskonen som bråkat, snarare dem som gaddat ihop sig och försvarat varandra. Mamma berättade att när vi var små och tittade på film i soffan satt vi alltid nära varandra och gosade, haha. Det tyckte vi var lite pinsamt att höra när vi var runt fjorton...

Sen har jag haft styvsyskon. Fyra stycken som räknas. Två finns kvar i familjen, två försvann och dem träffar jag inte längre. Grejen med syskon är ju att man väljer dem inte, man föds till att vara syskon och blod är tjockare än vatten. Styvsyskon väljer man inte heller, men man har inga biologiska band som knyter en samman. Så de räknas liksom inte.

här skulle jag kunna ha en bild. men på den här datan finns inga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0