dag 9, min tro och livsfilosofi.

Jag är inte religiös. Jag tycker religion kan vara lite dumt ibland, blind tro utan sunt förnuft kan få folk att göra knäppa saker. Samtidigt så respekterar jag de som tror, så länge de respekterar mitt val att inte tro.

Det låter klyschigt men min filosofi är fånga dagen. Att inte oroa sig över imorgon eller gräma sig för något man gjorde igår. Idag kommer aldrig mer igen... Jag tror livet går ut på att göra sånt du mår bra av med människor som får dig att må bra. Människor som suger energi ur dig och som bara tar utan att ge är inte värda besväret. Lär du dig det tidigt sparar du sååå mycket energi!


Kommentarer
Postat av: Grandma

Håller fullständigt med. Att du är så klok gumman. I like!

2011-01-12 @ 11:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0