dag 7, vänskap

Vänskap, kärlek. För mig hänger det ihop hela tiden. Vänskap måste man ju känna med sin kärlek och tvärtom.

Vänskap är kravlöst, du ska inte kräva av dina vänner. De ska göra saker för dig ändå. Utan en baktanke. En vän är någon som är ärlig mot dig, och som vågar klappa till dig när du beter dig dumt.

Jag har hoppat mellan många vänner när jag var yngre. Jag var liksom aldrig nöjd med folk. Felet var att jag ställde krav på mina vänner, jag krävde en viss uppmärksamhet och fick jag inte det så drog jag. Tur att jag inte behandlade alla så, för annars hade jag inte haft kvar de vänner jag har nu. De vänner jag skulle gå genom eld för.

Vänskap är så grundläggande att vi ibland tar det för givet. Men vänskap är inget du har rätt till och kan kräva, det är något du måste jobba för och förtjäna. Det har jag lärt mig the hard way.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0