So another day passes

Idag är det fredag om någon missat det. Precis kommit ut ur duschen och innan dess hem från stallet. Lekte med totton på banan. Det var kul! Försökte leka "catch the tiger" (en dressyrpisk, snöre eller liknande med en pappers-/tygbit längst ner som hästen ska "jaga", typ som man leker med katter) dessvärre tyckte inte häst att detta var kul. Eller ja han förstod nog inte vad vi höll på med, stod mest och kollade snett på mig. Men Rom byggdes inte på en dag! Lyckades iallafall vänja honom vid handduken som jag viftade runt med, han var väldigt misstänksam mot den först men sen kunde jag vifta den i hans fejs och på ryggen. Duktig häst! Vi dansade iallafall runt på banan lite, han tog några bussprång och jag flåsade runt i någon slags människotrav.

Några veckor gammal bild på totton i hagen.

 

Klockan 15 börjar jag joba och jobbar sen till 22.15. Lovar att det kommer vara en kväll med massor av sista-minuten-kunder. Alltid så kvällen före en speciell dag typ julafton, valborg m.m. Jag jobbade kvällen före jul och ja sista kunden kom med fullassad vagn fram till kassan 22.02. Haha fyfan alla var måttligt glada då. Vakten jourchefen och alla stod och hängde runt kassan och väntade. Stackars kund :) Han fick iallafall packhjälp. Otåliga som vi var.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0