Sörj ej när jag är borta

Jag förstår inte varför vi gör livet till en så stor grej med måsten och tvång. Varför inte bara göra sånt vi mår bra av? (Utan att skada andra helst...) Vi dör när vi minst anar det och då vill man inte vara onöjd.

Fyfan vad värdelöst det är att vara onöjd. Och med nöjd menar jag inte att livet är perfekt, utan att livet är så som du vill ha det, efter dina bestämmelser, dina förutsättningar. Du är helt enkelt inte onöjd, du är nöjd. nöjd med det du har.

För vi vet inte vad som händer efter vi dör, och jag har inte tid att tro på Gud/Buddha/Allah/Vishnu. Jag har inte tid eller lust att hoppas och tro att big papa/mama i himlen tar hand om mig när jag är kall och maskfylld. Jag har inte tid, jag vill inte tro på sagor som är tusentals år gamla.

Därför tänker jag leva som jag vill. Inte som jag borde inte som någon annan vill. Utan som jag vill.

Now, that's some religion, aint it!?

Men det är bara hur jag väljer att leva, du får välja precis vad du vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0