dag 5, vad är kärlek?

För mig är kärlek att vara osjälvisk. Att sätta någon annans lycka före sin egen. Det finns såå mycket olika slags kärlekar (läs mer om det här). Jag tror att alla kärlekar är olika. Det vill säga den kärlek jag delar med min pojkvän är helt olik den kärlek du delar med din älskade. Den är unik för alla människor.

Kärlek är så mycket mer än att bry sig om och att tycka om. För mig är kärlek passion, att gå genom eld för någon och att inte döma människor.

Jag har mycket kärlek i mitt liv. Kärlek till min familj, till min sambo, till mina vänner, till hästar, till materiella ting och kärlek till minnen.


Jag skulle kunna fortsätta i evighet och beskriva vad kärlek är, men jag har inte tid för jag ska jobba, haha.

Slutligen kan jag upprepa en text jag skrivit för aplänge sen:

Vem bestämmer vad kärlek är?
Ingen kan någonsin säga
att den kärlek vi delar
är fel eller rätt
De måste bara förstå
att jag älskar dig
som bara jag kan


Kommentarer
Postat av: Jaqueline, Elias mami <3

SV: Aa men precis! Även fast folk har det "värre" så betyder ju inte det att det man själv känner inte betyder något. Att inte det gör lika ont för en själv. Ja men flummig ordbajsare är mitt mellannamn typ. I shit you not ;P

2010-12-14 @ 07:23:35
URL: http://morsanjackie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0