MAN KAN JU UNDRA VAD JAG GÅR PÅ

Japp... Massa energi idag med! Vet inte vad den kommer ifrån. Vårsolen kanske? Bakade fyra sorters småkakor ifall någon vill fika på min födelsedag och storhandlade. Sen att de där sidorna i kurslitteraturen inte blev lästa är ju en annan femma.
 
 
Igår bakades det knäckebröd. Supermumsigt!
Update:
Här kommer receptet ;)
Grundrecept:
2 dl linfrön
3,5 dl blandade frön (Jag hade typ 2 dl sesam och 1,5 dl solros, hade tänkt pumpafrön också men hade inga hemma)
4-5 dl vatten
1 dl kikärtsmjöl (kan uteslutas)
Flingsalt/kryddor
 
Rosta allt i torr panna, häller över i en bunke,häller på typ 4-5 dl vatten och låter stå i kylen minst 6 timmar. När det har svällt och liksom sugit upp all vätska, häll i saltet och eventuella kryddor. Ställ in i ugnen på 130grader tills det börjar torka lite (15-20 min tror jag), sänk sen till 100 grader och öppnar luckan lite då och då för att släppa ut fukten, eller lägg någonting mellan ugnsluckan så den hålls liten öppen, tills det torkat helt (du får peata lite på den och känna, haha). 

Kommentarer
Postat av: Frida

Men nu får du sluta lägga upp frestande bilder utan att ge ut receptet!

Svar: Hehe kanske måste börja göra det. Är så dålig på att "mäta" när jag håller på dock... ;)
Johanna

2013-04-09 @ 19:48:30
URL: http://frida900324.blogg.se
Postat av: Grandma

Jag kommer och fikar på din födelsedag och mumsar i mig av kakorma.

Svar: Vad bra :) Några blev lite misslyckade så dem får Johan bjuda bort på jobbet, hihi.
Johanna

2013-04-10 @ 13:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0