HAVEN

TV-serienörd som jag är har jag ofta för mååånga serier på gång samtidigt, vissa ledsnar jag på efter bara några avsnitt och skiter i, men vissa fastnar jag vid (obviously)...
 

Senaste fyndet; Haven! En serie från Amerikanska kabelkanalen SyFy (perfekt källa för alla som gillar skumma serier, som jag) som handlar om en liten stad i Maine vars invånare har speciella förmågor, som de oftast inte kan styra över. Serien är löst baserad på Stephen Kings roman The Colorado Kid och ja vi vet ju alla att han är kung (pun soooo intended)! Säsong tre sänds nu på amerikansk TV och finns såklart tillgänglig på piratviken.
 
Serien är lite som en mix av Eureka och X-files. En stad där massa skumma saker händer, två polispartners med en väldig sexuell spänning mellan sig och uppbyggnaden en main story och små episode stories för att hålla igång spänningen. Sen är den aningens liiite B, sådär som sci-fi lätt blir och som jag fullkomligen älskar! På något sätt känns det mer verkligt då.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0