mat mat mat mat

Mums! Gjorde världen godaste morotssoppa till lunch. Faktiskt jättelätt att göra.



Jag hade:
2 potatisar
4 morötter
1 liter vatten med en tärning fiskbuljong och en grönsakbuljong.
1 liten vitlöksklyfta
1 dl grädde
cayennepeppar, svartpeppar, salt, citron och persilja.

Kokade morötterna och potatisen i vattnet, ca 30 min. Mixade med stavmixer (råkade stänka ner min nya tröja, suck) kokade sen fem minuter till med kryddorna, vitlöken och grädden.

Är inne på min andra skål nu, hehe. Men blev rätt mycket så lär spara till matvraket Johan.

Kommentarer
Postat av: Grandma

Det låter jättegott. Mums.

2010-03-06 @ 09:43:21
Postat av: en hungrig M

du är så duktig

2010-03-07 @ 17:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0