tonårstragik, känslor i skytteltrafik


Hormoner, demoner, som spökar. Krossade hjärtan, tjuvrökning och häxblandingar. Jag älskar tonårstragik. Den gjorde mig till den jag är. Jag älskar att se tillbaka på allt tungt som hänt och känna hur mycket lättare livet är nu och hur lycklig jag är.

Jag älskar att läsa alla mina gamla dikter, noveller och texter för att minnas. Minnas hur jag om sommarnätterna tog min mp3, satte mig i en skogsdunge, tjuvrökte menthol och lyssnade på alla låtar som fick mig att känna. Jag tömde mig på känslor och gick sen hem och sov skönare än någonsin.

Jag förstår inte hur en så ung människa kan bära på så mycket känslor. Känslor som förvirrar.


Simon & Garfunkel - Sound of silence

Kommentarer
Postat av: Grandma

Hänger den med ännu, jag spelade den ofta,(för länge sedan), hade skivan.

2010-02-16 @ 09:48:04
Postat av: M

en underbar tid!

2010-02-16 @ 19:17:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0