I am alpha and omega, the beginning and the end

Det sägs att religion är för obildade människor. Det må så vara men vill folk tro, låt dem tro. Smutskasta inte andras sätt att leva. Ifrågasätt, lyssna och fundera. Inte attackera. För de kanske inte kan bevisa att Gud finns, men du kan inte bevisa att Gud inte finns.

Kristendomen i Sverige fungerar inte likadant som för hundra år sedan. Tider förändras och moderniseras. Då borde vi som ateister eller liknande också moderniseras och inte döma folk som tror. Livet är säkert enklare om man låter sig själv tro. Jag är nog alldeles för kritisk för att tro, men jag låter andra tro och jag låter inte religion skrämma mig. Jag är smartare än så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0