NYTT OCH FINT

En förklaring till min plötsliga bak/mat-mani är nog vår nya ugn och spis. Johan har fixat jättefint i köket de senaste veckorna, kaklat om, fixat skåpluckorna, ny ugn/spis/fläkt och så vidare. Nu letar vi efter en rostfri normalsizead diskmaskin på blocket så vi kan byta ut vår lilla vita, den går ju typ 2-3 ggr per dag så känns bättre med en större.
 
Anyway så är spisen och ugnen helt underbara! Varmluftsugn är det så det är mycket roligare att hålla på än med vår gamla spis där allt antingen blev antingen rått eller sönderbränt, inget mellanting. Sen är de rätt snygga också... ;)

Mitt i byggkaoset
 
Här var nya ugnen och spisen på plats och jag överlycklig. Diskmaskinen ser lite malplacerad ut haha. hoppas vi hittar en ny snart...
 
En liten titt på hur skåpluckorna blev efter lackning och nya handtag.
 
Kaklat! Men tydligen inte färdigt, fogas, tvättas och nåt sånt ska man tydligen göra också, noll koll. Och jag har fått ett vinställ! För tillfället är det merparten av flaskorna tomma, men ändå. Mina mellanmålsmuffins stor och gosar inne i ugnen också.
Är iallafall väldigt nöjd och stolt över min duktiga karl, som tar sig för och gör allt själv, lackar, kaklar o.s.v. Dessutom blev det en budgetrenovering och det är ju extra kul när man kommer undan lite billigare tycker studenten i hushållet.

Kommentarer
Postat av: Grandma

Jättefint blev det, mycket händig älskling du har.

Svar: Ja verkligen :)
Johanna

2013-04-11 @ 12:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0