all the crazy shit i did tonight

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Köpte en lägenhet. Är nu fast med räntor och ammoteringar, ett steg närmare vuxenlivet. Halva foten inne kan man väl säga. För ett skilsmässobarn som jag som flyttat runt lite är det helt underbart med ett hem som är mitt på riktigt.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja en av kollegorna fick i november, den andra lyckades hålla sig till idag! Coopbebisar <3


Vad är det bästa som hänt dig år 2011?

2011 var ett... Intressant år för att säga det minsta. Jag tappade mig själv tusen gånger. Gjorde samma misstag åter igen, gick in och någon slags bubbla där jag inte ville hellre än att förstöra för mig själv. Någon slags tristess slog emot mig och jag blev någon annan stundtals. Det bästa är att jag tog mig ur det och blev en bättre människa. Det kom med många insikter, om mig själv och om många andra. Vilka vänner som var värda att klamra sig fast vid och vilka jag kunde låta flyga vidare. Jag valde att inte vara så analytisk, släppa taget om saker och inte fastna i någon slags martyr. Leva livet och framför allt vara ÄRLIG. Ärlig om mina känslor och inte stänga in allt.

 

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Mer än dessa jävla nässelfeberattacker och eksem? Nej.

 

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?

I wanna be your dog, Shotgun, Follow me, Home.


Vad önskar du att du gjort mer?

Stannat upp och lyssnat. Respekterat andras vilja istället för att bara kört på. Jag stängde in mina känslor och tyckte på något sätt att alla andra skulle göra likadant.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Jobbat.

Blev du kär i år?

Ja. Alla turer in och ut ur den där bubblan lärde mig att om det är något jag är så är det kär. Den enda känslan som håller i sig och samtidigt förändras varje dag. Han är allt och mer för mig. Jag har lärt mig att ingen bestämmer vad kärlek är förutom du själv. Det går inte att jämföra med andra för ingen kärlek är som din. Min kärlek till honom är en kärlek, min kärlek till mina vänner en annan även om de påminner om varandra så är kärleken till varje person olika och baseras på olika kvaliteter och minnen. Så ja, jag blev kär. Jag blir kär varje dag i dessa människor.

 

Vem saknade du?

En av mina kärlekar, haha! Och jag saknar henne fortfaranade och varje dag. En del av mitt hjärta finns i Australien och jag är inte riktigt hel utan henne.

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Vad härligt! 2012 kommer bli ett häftigt år tror jag. Jag ska försöka ta mig tid till saker jag tror att jag inte hinner med, fast jag egentligen hinner om jag tänker efter. I sommar ska jag ta semester minst två veckor, inget kompromissande. Det är min löften!



Vi måste kolla upp Sätra Brunn, verkar ju kanonmysigt. Vore verkligen kul att göra något varje termin! För det blir väl Ullared i höst igen? ;)



kram Elin

2012-01-10 @ 14:41:08
Postat av: Josse

Jag kommer hem och gör dig hel igen snart ska du se <3 Hehe. Älskar dig. Puss

2012-01-10 @ 23:37:06
Postat av: Josse

Jag kommer hem och gör dig hel igen snart ska du se <3 Hehe. Jag älskar dig. Puss puss

2012-01-10 @ 23:39:42
Postat av: Josse

Ops. Dubbelpost.. ^^

2012-01-10 @ 23:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0