"Sälj aset och köp en moppe"

Gårdagen var... Händelserik. Uteritt på morgonen tillsammans med Frida och Brago. Skulle hem sen för att plugga järnet hela dagen men ja. Min bil hade pajjat.

Trodde att kylarvätskan fryst först, så fyllde på glykol och vatten, me ndet rann bara rakt igenom. Så en läcka somewhere... Bara att ringa fina Farmor som fick komma och hämta mig. Sen bogsera bilen till Lövstalöt med min rosa bogserlina (underbart!) Då laddade ju såklart batteriet ur också och garageuppfartens lilla backe var inte att leka med. Jag menar putta en tysk pansarvagn i uppförsbacke, no thank you...

Nu står lilla audin i garaget hos mamma iallafall. Och där får den stå tills på söndag iallafall. Så får vi hålla tummarna att det inte är något annat fel och att det blir BILLIGT att fixa. En student som jag ska väl egentligen inte ha bil överhuvudtaget, så detta är ju inte kul för ekonomin.


Sånahär dagar saknar man ju mercan. Audi i all ära, men mercan Åke var fan något speciellt. Får en lite ntår i ögat när jag tänker på hur ja gsvek honom. Åkehjärtat <3

Kommentarer
Postat av: Grandma

Det är det Farmödrar är till för, eller hur?

2012-02-10 @ 15:04:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0