det händer aldrig mig

Just när allting känns som om det inte kan bli värre, när jag tror att allt är kört, att jag skadat mig själv tillräckligt och aldrig mer kommer vilja kliva upp ur sängen. Då räddar han mig igen. Och den här gången tänker jag ta emot hjälpen. Jag tänker ändra mig, ta mig ur mina insnärjda sätt av självdestruktivitet och ångest. Låta honom leda mig ur skogen av känslor där jag för längesen gick vilse. Jag måste ta mig ut och förändra mig för att överleva och bli lycklig igen. Det hjälper inte att sova bort halva dagen, att dricka den där extra groggen eller att gråta tills ögonen svider. Inte när du innerst inne inte har styrkan att förändras eller göra något åt saken.

Han är min styrka. Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom. Samtidigt så smyger sig den där rösten på och viskar du förtjänar inte honom, du är en dålig människa. Och jag vet att det jaget jag är nu förtjänar honom inte, men mitt riktiga jag gör. Jag vill ha mitt riktiga jag tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Grandma

Jag tycker du är världens bästa tjej, kom ihåg det, och HAN älskar dig och du förtjänar det i alla lägen.

2011-12-03 @ 08:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0