hårfobi?



När jag var yngre var jag lite smått besatt av min kroppsbehåring. Eller snarar sätt att bli av med den. Det vaxades, rakades, smörjdes in krämer. Nu när jag är äldre och visare (jo det är sant, det är jag!) har jag insett att lite stubb under armarna inte är hela världen. Eller lite strån på smalbenet.

Men
en sak jag inte vuxit ifrån är det där med könshår. Gillar inte det på mig själv (too much info? sluta läs nu!) eller ja. Hur ska man förklara det utan att det låter sexuellt? För det är inte det det handlar om. Gillar det helt enkelt inte. Trivs inte i det! Haha. Eftersom jag är lat också så är det vaxning som gäller för mig. Någon annan gör det och det behver inte göras så ofta.

Hade skitsvårt att hitta en bra salong att brassevaxa på här i Uppsala. Finns inte många som erbjuder det. Men jag har hittat min frälsare! MaryamMaryam Beauty Guide är otroligt duktig och välutbildad inom sitt yrke. Sen är hon trevlig och glad som en liten bonus ;)

Rekommenderar hennes salong starkt! Om du inte vill avlägsna kroppshåret finns ju många andra behandlingar.

En bild från filmen american beauty. För den var fin.




Kommentarer
Postat av: elin

Jag kan inte vara lat för jag är så rädd att min hud är för känslig för vaxning! Efter att se ens syster bara vaxa benen och se ut som tomatsås efteråt är inte att rekommendera :P Men du har väl jättekänslig hud?

2010-09-22 @ 21:50:52
URL: http://nihilarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0