nostalgia

Sitter hemma, fortfarande lite småhängig men är nog sista dagen jag är sjukis idag. Igår fick jag hem paket från cdon.com med mina mysfilmer jag beställt.
The Shawshank Redemption (Nyckeln till frihet, en filmatisering av Stephen King. För övrigt etta på imdb's lista över bästa filmerna;))
Kenny Starfighter (på dvd, har bara vhs hemma och det är ju lite sämst.)
The Road (Vägen, en mysig film med Viggo Mortensen om en postapokalyptisk värld.)
Auschwitz (Dokumentärserie om koncentrationsläger, visst är jag kulturell (eller nåt.))
The Departed (En av de grymmaste gangsterrullarna i modern tid. Jack Nicholson är ju bäst som psykopat, det vet vi.)
C.S.I: Grave Danger (Varför köper då Johanna ett CSI-avsnitt? Jo för att Tarantino regisserat det!)
och
Hem till midgård (Boxen med båda säsongerna. För ja, även jag har tacky humor ibland.)

Sen fick även två gamla barnfilmer följa med hem:
Farbrorn som inte ville vara stor (Helmysig serie om en 30årig man som tänker tillbaka på sin barndom)
Kalles Klätterträd (Need I say more? Samma skapare som filmen ovan och helt underbar!)

Sitter och kollar på Kalle nu. Småfnissar lite och myser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0