less på min kropp

Jag är less på att min kropp inte fungerar normalt. Så jävla less på att jag måste följa knäppa rutiner för att må bra. Och missar jag en enda gång så blir allt förstört. Pratar förstås om min cpiga hud. Jag vet inte vad det är, ingen vet vad det är. Har inte fått remiss till nån hudläkare, en läkare som kanske vet vadfan det är för fel.

Den diagnos jag fått är att jag bara har torr hud. Man ba jo tjena, det är därför jag har röda små upphöjda knottror över hela kroppen från låren upp till halsen och det är därför det svider så fort jag duschar.

Enligt doktorn ska jag följa dessa råd för att slippa mina problem:
... Duscha på endast kvällar, inte så ofta och bara med kallvatten. Yippie liksom.
... Inte använda parfym. Inte parfymerade sköljmedel eller nåt heller.
... Äta svindyr allergimedicin resten av livet (som för övrigt är mot nässelfeber, men vafan jag hade ju bara torr hud? Fattar nada).
... Smörja in med kortison. Fast inte för ofta. Och helst i sammanhängande perioder. Va!?
... Ingen alkohol. Ingen sprit alltså, vin och cider funkar.
... Inte gå ut när det är sådär kallt.
... Flytta ifrån Sverige på vintern. Typ.

FYFAN kan man inte bara få funka normalt? Utan att behöva smörja in, äta piller, inte tvätta sig och lukta apa av all jävla kortison.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0