i don't blame you, i'm just affected by it

Att en slumpmässig händelse i ett helt annat land kan förändra livet här hemma. Det är sjukt. Men det är oundvikligt. Ibland är det så, man blir förlorad i någon annan. Mellan vissa människor finns den energin och kemin som gör att de bara faller handlöst. Det är oundvikligt. Du kan inte stoppa det även om du vill.

Det är som att hennes personlighet, själ och hela essens tog tag i mig och vägrade släppa. Ju mer jag kämpade och stretade desto hårdare blev hennes grepp. Ändå var det så mjukt, ömt och underbart. Jag kunde inte hjälpa det, jag var förlorad. Förlorad i henne, mitt hjärta blev tomt men ändå fullt. Trassel i själen men ändå så okomplicerat. Och jag kan inte hjälpa det. Jag är totalt förlorad.

Jag tänker inte låtsas som att det inte påverkar mig, för de gör det. Inte lika mycket som det påverkar dig visserligen, men jag går inte oberörd. Butterfly effect kanske? Jag vet inte och kommer aldrig få veta. Men hur hade livet sett ut om du valt annorlunda? Om du inte varit just där, just då? Hade allting varit som vanligt här hemma? Mitt hjärta är inte i otaliga bitar, knappt i två, men jag kan inte låta bli att känna efter om det gör ont. Du var en person för mig, sen blev du två och nu är du en igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0