besvikelse och fördomar

Igår hade jag sista kassapasset. Det är rätt lugnt och skönt och man har liksom tid att småsnacka lite med kunderna som har lust med det. Och så har man mer tid att snoka vad alla handlar! Hehe.

Jag kom på mig själv med att bli besviken över att en thailändsk kvinna handlade panengkryddmix. Jag ba Åh nej, alla asiater är ju skitduktiga på att laga mat och ska laga allt från grunden!
Sen insåg jag vilken töntig tanke det var. Tänk om kassabiträdet skulle se besviken ut om jag som svenne kom och köpte färdiga köttbullar liksom? Eller färdig inlagd sill?

Fast jag kan inte låta bli att fascineras och tycka om fördomar. De är liksom humor i dem. Man vet att de inte stämmer till 100% men det är kul att få dem bevisade och motbevisade. Det bevisar liksom att världen rullar på. Det funkar.

Sån köpte hon! Skitgott äre!


Kommentarer
Postat av: Elin Karlsson

Haha jag kollade också alltid vad folk handlade. Alla som köpte nutrilett OCH pepsi max-cola var mina favoriter! Haha

2010-11-07 @ 12:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0