årsresumé

Inspirerad av fröken Nilsson langar jag en årslista jag med! Dags att gräva i minnet och hjärnarkivet.



Januari:
Var på ett jävligt pissigt humör (thanks to min lilla hudåkomma). Var riktigt less på vissa människors gnäll, tyckte det var obefogat eftersom det var mig det faktiskt var synd om. Den största hackkyklingen för min olycka blev en viss ginger. Hon jagade mig med böcker om självhjälp och ville att jag skulle gå i terapi.

Månadens låt: Tom Petty - Won't back down


Februari:
Irritationen tog på krafterna. Kommer ihåg att jag började spela Fallout 3, hehe. Det hjälpte nog lite. Flydde från läxor och verkligheten med hjälp av ett tv-spel. Moget liksom. Kom fram till att huden mådde skit pga vodka. Så lade av med det. Hängde mycket hos jensan i stallet också (eftersom jag ändå inte kunde festa). Om vi säger såhär, i januari var jag nog mer irriterad. I februari var jag pissed off.

Månadens låt: The Eagles - Get over it


Mars:
Fick äntligen riktig hjälp av farbror doktorn. Två olika sorters mediciner och efter 6 dagar var alla utslagen borta. Var väl fortfarande lite bitter, jag menar jag gick faktiskt sista året på gymnasiet och alla lärare var som små parasiter som levde på min ilska och olycka. Flyttade hemifrån gjorde jag också. Puss på det.

Månadens låt: Nashville pussy - The bitch just kicked me out


April:
Våren kom! Och äntligen kunde johanna dricka sprit som en hel karl igen. Utgångarna avlöste varandra och lyckan var ett faktum. En liten mysig inflyttningsfest och min födelsedag satte ribban för alla fester på murargatan 30b. Valborg kom, sågs och besegrades. En månad av fest helt enkelt.

Månadens låt: Flo Rida - Right round


Maj:
I stort sett bara förberedelser inför studenten. Slutspurten i plugget, fest, studentskivor, shopping, fest. Lata dagar i parken. Och juste nämnde jag fest? Sen släpptes ju mansons platta också.

Månadens låt: Marilyn Manson - Arma-goddamn-motherfuckin-geddon


Juni:
STUDENTEN! ALDRIG MER GYMNASIET! Ringmärktes gjorde jag också till allas förvåning. Jag och Mathilda var arbetslösa och solade varje dag. Njöt av sommaren innan allvaret med jobb började i juli.

Månadens låt: Rainbow - Since you've been gone


Juli/Augusti:
Jobbade på cafét i Östhammar med Mathilda. Vi käkade bullar, drygade oss mot jobbiga turister och rökte menthol. Sen poppade vi en jävla massa epamusik i mercan också, till och från jobbet.

Månadernas låt: In Flames - Delight and angers


September:
Sommaren var slut och det kändes väldigt konstigt att inte ha en skola att gå till. Nu var arbetslösheten ett faktum. Tills, mina kära vänner, jag fick vikariat på äldreköket Ramund i Luthagen. Där jobbar jag fortfarande lite då och då.

Månadens låt: Secret Service - Oh Susie


Oktober/November/December:
MJ dog (okej han dog tydligen i juni, vilket bara bekräftar hur lite jag faktiskt brydde mig) couldn't care less liksom. Började med den här skitbloggen. Tatuerade mig 7 november och kom in på utbildning jag sökt.

Månadernas låt: Lady Gaga - Bad Romance


Avslutningsvis kan man ju säga att året började som en påse dynga, men slutade faktiskt riktigt jävla bra. Må de bästa stunderna 2009 bli era sämsta 2010.



Kommentarer
Postat av: Nilsson

nämen... MJ dog i juni :o

2010-01-06 @ 12:19:47
URL: http://pecadora.blogg.se/
Postat av: M

Jag tror vi behövde månaden av sola och chilla för att få dig på rätt humör igen! :D

2010-01-06 @ 14:02:52
Postat av: Josse

Du har glömt sexy bitch! April var den bästa månaden helt klart.

2010-01-07 @ 13:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0