baby you're a parasite, you need my blood to stay alive

Parasit - organism som utnyttjar resurser på en annan organisms direkta bekostnad, vanligen utan att den senare dödas.
http://www.ne.se/parasit

Jag uppfostrades till att inte bli en snyltare. Jag ser till att tjäna mina egna pengar, jag betalar för mig och jag tänker jobba tills benen inte orkar bära mig längre. Så jag har väldigt svårt för folk som är lata. Folk som inte gör något vettigt med sitt liv (vad som är vettigt är förstås individuellt men ändå).

Lata människor är folk som:
  • Bor hemma på grund av ren lathet. Hemma får de maten på bordet och tvätten tvättad. Hjälpa till, städa,betala för sig - vad är det?
  • Smslån. Say no more...
  • Inte ens kan gå ut skolan. Snap out of it! För att få G i Sverige krävs typ att du är där och gör så lite som möjligt. Om ens det. Tydligen kan du säga att "du har haft en svår uppväxt" eller att "buhu allt är jobbigt" så ger kommunen dig ett jobb.
  • Snackar om ALLT de ska göra men inte gör ett skit. Alla har vi nog såna i vår närhet. Little less conversation and little more action please!
Don't get me wrong jag är också lat. I den bemärkelsen att jag väntar in i det sista med att städa lägenheten, jag ligger gärna en hel dag i soffan med xboxet och ibland blir hemkörd pizza. Men det är en skillnad på lat och lat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0