En fattig kvinnas dagbok

Ge mig pengar någon! Den här månaden har jag följande utgifter:
  • TRE telefonräkningar eftersom jag bytt abonnemang. Det kostar tydligen pengar att göra det.
  • Hyra. Ganska oundvikligt.
  • MASSA MAT! Jag har för stor aptit för mitt eget bästa.
  • Betala min kvarskatt. Eh...

Liksom vafan hände? Tur att jag har framförhållning (tack för den Gud! Eller hur Mathilda?) och alltid har pengar. Till skillnad mot vissa andra (typ alla jävla muppar i lyxfällan... Vafan är deras problem? Blir alltid så jävla förbannad när jag ser det. "Öh jag tjänar 15 000 i månaden men lätt att jag kan göra av med 30 000. Det är ju bara ta smslån!)


Den 9e November ska jag dessutom tatuera mig, tadaaa! Fast de är ju helt andra pengar jag sparat ihop (och fått av faster Anita, hehe, tack för den!)

Nej nu ska jag cykla och vikariera lite. Laga mat till lite dagisbarn och gamla människor. KUL! :D

adios




Bara lite appropå:


En johanna och en örebrobo!


Kommentarer
Postat av: Nilsson

cash is king, vafan. tur att du har framförhållning, det har INTE jag. jag valde att köpa kläder igår istället för att lägga undan till nästa hyra och spara tills mr matvrak hälsar på mig i helgen. duktigt.

2009-10-27 @ 14:56:41
URL: http://pecadora.blogg.se/
Postat av: Mathilda

ja det är tur det, jag är inte så orolig för att du ska vara med i nästa avsnitt av lyxfällan faktiskt:P Åh va kul att datumet är bestämt nu! jag får komma och mata dig med bullar nån dag så slipper du lägga ut pengar på det också. Sista visiten var ju en ganska kort historia :P

2009-10-27 @ 16:42:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0