städastädastäda

Jag håller på att städa lägenheten. Eller rättare sagt, jag städade. Blev distraherad av någonting och satte mig här för att öh samla tankarna lite. 

Jag sitter och tänker på det här med städning och hur tråkigt det är. Men säger då mitt sunda förnuft varför håller du inte ordning från början så du slipper städa sen? Du, det ska jag ta och tala om för dig; jag orkar helt enkelt inte! Det finns roligare saker att göra. Exempelvis göra jelloshots. Jättekul. Sen kan man äta upp dem, ännu roligare. Kanske ringa till E och snacka massa skit om allt och alla. Spana in i kylskåpet efter något ätbart, hitta en gammal burk pesto och två öl. Konsumera!

Ungefär så ser det ut varje gång jag ska städa. Vilket har resulterat i en väldigt äcklig omgivning....Men vafasen, man lever väl bara en gång så vitt jag vet och fan heller att jag slösar mitt liv på att städa upp efter ett sånt äckel som jag.

Nu är klockan 12:21, exakt, och jag väntar på att klockan ska bli "acceptabelt-att-dricka-något-med-alkohol-i". 12:30 borde väl funka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0